1. Dobrodošli na Eydis - zajednicu fanova fantastike, sci-fi, igara i umjetnosti. Pridruži nam se!
    Sakrij obavijest
  2. Dobrodošli u novi dom Eydisa.

    Forum je prošao kroz premještanje i sada je na novom serveru i domeni. Ukoliko primjetite neke nedostatke, molili bismo vas da obavjestite administraciju u dotičnoj temi.

    Hvala na razumijevanju.
    Sakrij obavijest

Pillars of Kickstarter - priča zvana Eternity

Sherpa // 24. Travanj 2015. u 13:01
  1. Sherpa

    Sherpa Legenda

    Pillars of Eternity.jpg

    Po čemu ćemo pamtiti kraj prošlog stoljeća? Premda neki o tome ne razmišljaju na taj način, Baldur's Gate igre mnogima su se urezale u um i srce. No iste nisu došle iznenada. Razvojni studiji su godinama pokušavali prebacati Dungeons & Dragons iskustvo u računalnu igru gdje ćemo imati svoju družinu te istu voditi kroz epsku pustolovinu s nezaboravnom pričom. Radili su to ponajprije zato što su i sami bili D&D igrači, pokušavajući ujediniti dvije ljubavi.

    Baldur's Gate nije bio jedini izometrijski fantasy RPG s družinom. Bilo je i drugih sličnih rpg -ova u to vrijeme, a koje znamo pod nazivom Infinity Engines igre. No niti jedna nije uspjela ostvariti sličan kultni status. U vremenu kad je industrija video igri još tražila svoje mjesto pod suncem, razloga je bilo dosta te se od takvog koncepta počelo odustajati. Izdavači su sve rjeđe financirali taj tip igri, a baš poput visoke mode – nakon nekog vremena to više nije bilo in.

    Desetak godina kasnije, Obsidian Entertainment je odlučio biti jedan od onih timova koji će trijumfalno vratiti takve igre na scenu. No nisu htjeli tražiti novac od izdavača, barem ne dok isto podrazumijeva odricanje od intelektualnih prava za ono što su stvorili. Stoga su, potaknuti uspjehom jedne druge Kickstarter kampanje, u ljeto 2012. pokrenuli vlastitu. Ono što publika nije znala, a saznali su tek nekoliko tjedana prije samog izlaska Pillarsa, bili su veliki financijski problemi koji su zadesili Obsidian nakon neuspjeha i gašenja zadnjeg konzolaškog projekta. Pillars of Eternity bio je tako njihov do or die pokušaj, te je čitav projekt spašavanja tvtke postao Project Eternity.

    Kako to obično u bajkama biva, a uspjeh ove igre je u najmanju ruku bajkovit, na kraju je sve završilo sretno. Kampanja je krenula u periodu kada je Kickstarter bio na svom vrhuncu. Svega nekoliko mjeseci prije njihove kampanje Tim Schafer je probio led, pokazavši kako se uz pomoć vizije i karizme može napraviti puno bez ulaganja od strane izdavača. Širom je otvorio vrata i globalno popularizirao ovaj novi poslovni model, isti onaj koji je već pomogao finalizirati neke druge projekte. Nekoliko mjeseci nakon završetka Pillars kampanje, pojavila se doza skepticizma korisnika glede samog Kickstartera, ponajprije prema kampanjama video igrama. Neki projekti su se počeli raspadati, studiji bi ostajali bez novaca prije završetka projekta, ponekada pod čudnim okolnostima, te ljudi nisu bili sretni što njihov novac odlazi u vjetar. Postoji samo određeno vrijeme u kojem su ljudi spremni slušati obećanja bez pokrića, nakon toga dolazi do revolta – Kickstarter se susreo s tim.

    Project Eternity.jpg

    No vratimo su na rujan 2012. godine. Pillars of Eternity je tada skupio preko 3,9 milijun dolara, u to vrijeme najveći iznos kojeg je neka Kickstarter kampanja skupila. Danas je Projekt Eternity deseti na listi ukupno prikupljenog novca, te drugi među video igrama (Star Citizen je na toj listi ispod, bez obzira na to što je jedini projekt financiran od zajednice koji je skupio preko 75 milijuna dolara, to je priča za neki drugi put). Razlog tog uspjeha svakako je bila i nostalgija, preko deset godina praznine učinilo je svoje.

    Oni koji su nekada bili klinci postali su zaposleni ljudi, a kolege iz industrije danas imaju puno više na tekućim računima nego prije deset godina. Svi su oni vjerovali u projekt, svi oni su htjeli zaigrati igru kada bude gotova, stoga su i uložili u kampanju. Neki svega nekoliko dolara, a neki su kupovali najskuplje pakete ne mareći pritom što u sklopu njega dobivaju.

    Novac je prikupljen i uslijedio je teži dio posla – sama izrada igre. Prva stvar koju je trebalo objasniti ljudima je ta da će zasigurno promašiti datum izlaska koji su prvobitno najavili. Razlog tome je bilo jednostavan, svaki dodatni novi cilj u kampanji, donosio je i dodatan posao, a isto uvijek uzima vrijeme. No unatoč Kickstarteru sklopljena je suradnja sa izdavačkom kućom. Paradox Interactive je angažiran kako bi pomogao testirati igru, provjeravati kvalitetu te odraditi marketing i distribuciju. Izdavač poznat po strategijama, a koji je propustio neke, u konačnici uspješne igre, dodao je veliki RPG u svoj portfolio. No nije se radilo o mutnim poslovima, Obsidian nema takve resurse na svojoj platnoj listi. Paradox će dobiti svoj dio financijskog kolača, no Obsidian zadržava sva prava nad Pillars of Eternity IP-om.

    Pillars.jpg

    Neki će reći kako je Obsidian mogao zaposliti dodatne ljude kako bi sve stigao na vrijeme, kao i ljude da odrade poslove za koje je angažiran Paradox, no zaboravlja se da tih 4 milijuna dolara koje su skupili nije baš tako velika suma kako se na prvi pogled čini. Na kraju krajeva davne 1998. je prastari Baldur's Gate imao veći budžet, a da nastavku ne pričamo. Također tvrtka je još uvijek bila na moralnom dnu, nakon što su pred ljeto zbog spomenutog financijskog kraha morali otpustiti više od polovice zaposlenih. Sve to jasno ukazuje da ta opcija nije bila izvediva, no nitko nikada nije rekao da je nezavisan put lagan.

    Niti Obsidian niti Paradox nisu objavili financijski izvjetštaj vezano uz prodaju Pillarsa. Nema službenih podataka, no potrudio sam se doći do nekih neslužbenih koji govore o trećini milijuna prodanih primjeraka. Ta brojka može samo rasti kako ne kupuju svi igre odmah po izlasku već čekaju akcije i popuste. Neki naravno čekaju i sve brojnije recenzije, koje su itekako pozitivne.

    Bilo kako bilo, sa uspjehom igre, potencijalni nastavak i ekspanzije ostaju samo pitanje vremena. A jedno je pak sigurno već sad - izometrijski fantasy RPGovi su ponovo u modi te se osobno nadam kako će se u njoj i zadržati. I tko zna, možda će baš Pillars of Eternity biti inspiracija za neki drugi studio, baš kao što je Baldur's Gate bio njena.

    Vezane teme na forumu:
     
    Glupinickname, Ivanhoe i Ayllwyn se sviđa ovo.
porta2_tags:

Podijelite ovu stranicu